Gabinet stomatologiczny w mediach społecznościowych

Data:

Najlepszą reklamę gabinetu stomatologicznego stanowią zadowoleni pacjenci. Dawniej polecenia przekazywano sobie tzw. „pocztą pantoflową”. W dzisiejszych czasach pierwszym miejscem, w którym pacjent szuka opinii i rekomendacji jest internet. Oprócz serwisów stworzonych specjalnie w celu gromadzenia opinii na temat usług medycznych (takich jak np. znanylekarz), najpopularniejszym źródłem informacji są media społecznościowe. Dziś odpowiemy na pytanie, w jaki sposób być w nich obecnym, aby skutecznie zachęcać potencjalnych pacjentów do wyboru naszego gabinetu.

Zaloguj się aby czytać dalej

Zaloguj się

Które media społecznościowe wybrać?

Istnieje wiele serwisów, w których osoby prywatne, a także celebryci, firmy, organizacje i instytucje dzielą się informacjami na swój temat. Swoje usługi oferują nam: Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, TikTok, Twitter, LinkedIn. W przypadku gabinetu stomatologicznego powinniśmy skupić się na Facebooku i Instagramie. Dlaczego? Snapchat i TikTok celują w młodszego odbiorcę, który nie jest naszym klientem. LinkedIn to portal służący do budowania relacji biznesowych. Twitter w Polsce służy przede wszystkim do komunikacji między mediami a politykami, dominuje tu bieżąca tematyka polityczna, ekonomiczna i społeczna. YouTube możemy wykorzystać jako kanał do budowania naszego wizerunku eksperta, umieszczając tu np. filmy poradnikowe z zakresu profilaktyki. Nie będzie to jednak nasze główne medium.

Zatem Facebook i Instagram. Wg danych Hootsuite z 2020 roku mają one w Polsce odpowiednio ok. 16 mln i 7,5 mln użytkowników. Potencjał jest więc ogromny. Facebooka przedstawiać nikomu nie trzeba – to najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy, służący do dzielenia się różnego rodzaju treściami ze znajomymi oraz śledzenia informacji od osób, marek i instytucji, które nas interesują. Instagram działa podobnie, przy czym opiera się na komunikacji obrazkowej – główną zawartość stanowią zdjęcia, a tekst ograniczony jest do minimum.

 

Facebook i Instagram – pierwsze kroki

Obecność marki na Facebooku zaczynamy od utworzenia fanpage’a, czyli

Spodobał Ci się ten artykuł? Zasubskrybuj nasz newsletter, aby nie pominąć kolejnego wpisu!

Zapisz się tutaj
Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Litopad Grudzien

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Lub Reset password